Strength Collectie

Tunturi Competence Collectie Performance Collectie Endurance Collectie Platinum PRO


Strength Collectie 

  • Robuust scandinavisch design voor workout@home
  • Maximale trainingsmogelijkheden per apparaat
  • Veilig en verantwoord je gehele lichaam trainen
  • Duuzame kwaliteit met uitstekende garantie

Centraal gelegen showroom

Het kiezen van de juist cardio- of krachtapparatuur is vaak makkelijker als je de apparaten kunt uitproberen. Kom daarom langs in onze showroom in Nieuwegein waar wij een greep van de Tunturi collectie hebben staan zodat u beter kan ervaren wat voor u de beste collectie is. Wil je graag meer informatie over de producten dan kunt u ook altijd contact opnemen via 030-604 35 52 . Wil je vrijblijvend een offerte ontvangen stuur dan een mail naar klantenservice@bodybow.nl 



Tunturi krachttraining


Tunturi krachttraining

Krachttraining is niet meer weg te denken uit het trainingsschema van een gemiddeld fanatieke sporter. Voor veel mensen is krachttraining zelfs de belangrijkste fitnessvorm geworden naast cardio. Naast kracht kunnen ook explosiviteit, power, uithoudingsvermogen, coördinatie en balans trainingsvormen zijn. Bij krachttraining moet op meerdere aspecten gelet worden om blessures te voorkomen. Zo moet je de juiste techniek toepassen, en is het verstandig om op te passen dat je jezelf niet overtraind met te veel gewicht. Het is belangrijk dat je je maximale kracht kent.

Wat is maximale kracht?

Maximale kracht wordt ook wel 1RM genoemd oftewel het 1 repetiton maximum of het maximale gewicht wat je kan squatten, deadliften, stoten of trekken. Maximale kracht is niks anders dan de grootste, maximale hoeveelheid kracht die een willekeurige spier bij een willekeurige spiercontractie (isometrisch, concentrisch en eccentrisch) kan leveren. Als we het hebben over fitnessprestaties dan gaat dit bijna altijd over het aantal kilo’s die op de stang gedaan worden. Een squat van 100kg hoeft voor de een geen maximaal kracht zijn, terwijl dit voor de ander wel het geval is. Iemand zijn maximale kracht kan verschillen per geslacht, leeftijd, getraindheid, genetische spieropbouw en de oefening. Daarnaast verschilt kracht per spiergroep. De grootste spiergroepen (bovenbenen – quadriceps en hamstrings, billen) kunnen het meeste kracht leveren omdat ze het grootste spiervolume hebben.

Trainingsfout bij krachttraining

Een veelgemaakte fout bij krachttraining is dat er te zwaar getraind wordt. Te zwaar trainen gaat in alle gevallen ten koste van een juiste techniek. Kijk dus niet naar je buurman die misschien net wat zwaarder tilt dan jij op dit moment kan. Voorkom ook dat je andermans schema copy paste, zeker als het gaat om gewichten die bij de oefeningen horen. Bedenk dus wat voor je oefening je doet en welk gewicht daar passend bij is.

Bekijken als Rooster Lijst

Items 1-12 van 26

Pagina
per pagina
Aflopend sorteren
Bekijken als Rooster Lijst

Items 1-12 van 26

Pagina
per pagina
Aflopend sorteren
  • Recente zoekopdrachten
  • box+bandage2
  • Fixatie1
  • Tunturi Pro Former249
  • [php function=1]23