5 voordelen van een suspension trainer

In de sportschool zie je steeds vaker handvaten die vastzitten aan nylon banden. Veel mensen vragen zich af hoe je daar nou eigenlijk een goede full-body workout mee kunt doen.

Een groot voordeel van TRX-training is dat je erg veel verschillende oefeningen kunt doen, met slechts één trainingstool. Met deze tool kun je continu je lichaamspositie gaan veranderen en de zwaarte van de oefening kan zo worden veranderd. Je kunt hier altijd mee beginnen, ookal ben je beginnend sporter. Hieronder 5 voordelen van de suspension trainer:

Kortere trainingsduur

Doordat je maar één tool nodig hebt, ben je veel sneller klaar met je oefeningen. Je hoeft alleen maar je houding te veranderen en je kunt door naar de volgende oefening. Door deze suspension trainer te gebruiken train je meteen meer spieren dan met bijvoorbeeld een apparaat en activeer je dus veel meer spieren.

Bij elke oefening wordt je core getraind

Je core is meer dan alleen maar je buikspieren. De core bestaat uit je bekken, buik-, rug- en bostspieren. Door je core te trainen train je meteen je stabiliteit, je core zorgt er immers voor dat je stabiel bent. De balans en flexibiliteit zorgt er ook voor dat je lichaam flexibeler blijft. Al je bewegingen zijn verbonden met je core.

Sterke en stabiele core zorgt voor minder blessures

Dit geldt niet alleen voor je rug, maar voor je hele lichaam. In het dagelijkse leven maak je zoveel verschillende bewegingen, die je niet met apparaten kunt trainen, maar wel met een suspension trainer omdat dit natuurlijkere bewegingen zijn.

Werkt tegen overgewicht

Doordat je veel spieren gebruikt, verbrand je veel calorieën, maar niet alleen tijdens de training, ook de 48 uur na de training omdat je spieren zich dan aan het herstellen zijn.

Reduceert de effecten van zwaartekracht op je lichaam

De opgebouwde spiermassa zorgt voor een strakker lichaam, hierdoor heeft je lichaam veel minder last van de zwaartekracht. Dit is goed nieuws voor een ouder iemand.