Dagelijks archief: 5 juni 2015

Trainen met een gewichtsvest

Ben je een goed getraind en doe je moeiteloos push-ups? Je kunt door blijven gaan met push-ups, sit-ups en andere oefeningen, maar uiteindelijk train je alleen je uithoudingsvermogen nog. Door middel van een gewichtsvest zorg je dat je weer je kracht gaat trainen en je oefeningen naar een hoger niveau tilt.

Gewicht verliezen

Door met een gewichtsvest te trainen zul je sneller gewicht verliezen. Door met extra gewicht te trainen moet je lichaam harder werken waardoor je meer calorieën verbrandt. Je kunt je gewichtsvest dragen bij hardlopen of fietsen, hierdoor zorg je al dat je meer calorieën verbrandt.

Kracht en spiermassa neemt toe

Bij veel lichaamsgewicht oefeningen die je heel erg makkelijk uitvoert is het goed om een gewichtsvest te gaan gebruiken om je trainingen toch weer uitdagend te maken. Door het toevoegen van extra gewicht worden  uw push-ups, dips en pull-ups weer zwaarder. Door uw oefeningen zwaarder te maken zal uw kracht en spiermassa weer toenemen. Je zuivere spiermassa zal toenemen en je vetmassa zal afnemen.

Verbetering van cardio

Veel duursporters trainen al met een gewichtsvest, hierdoor neemt je conditie toe en kun je makkelijker langer blijven lopen. Door te hardlopen met een gewichtsvest val je ook nog eens af en blijf je goed in conditie.

 

Voor een gewichtsvest kunt u natuurlijk bij ons  terecht.