Dagelijks archief: 29 mei 2015

opdrukken

Push ups zijn de meest gebruikte fitness-oefeningen.  Opdruksteunen zijn een handig hulpmiddel, waardoor uw polsen minder worden belast en je de oefeningen nog net iets zwaarder kunt maken omdat u wat verder door kunt zakken. Je hebt normale, statische opdruksteunen en roterende opdruksteunen, de statische opdruksteunen zijn voor normale oefeningen en met de roterende kunt u de oefeningen zwaarder maken. 

Hoe voer je een goede push up uit?

  1. Ga met uw knieën op de grond zitten
  2. Buig naar voren en plaats uw handen op de grond, met uw armen gestrekt
  3. Zet uw voeten naar achter zodat uw benen en rug in één rechte lijn staan
  4. Dit is de beginpositie
  5. Laat je zakken door je ellebogen te buigen
  6. Als u met uw hoofd ongeveer 10 cm van de grond bent, drukt u zichzelf weer omhoog naar de beginpositie, dit is 1 herhaling.
  7. Door deze oefening met push up steunen uit te voeren, zorgt u voor een intensievere oefening en voor meer resultaat.

Als u voor het eerst opdrukt kan dit misschien nog te zwaar zijn, dan zet u uw benen niet naar achteren maar steunt u op uw knieën en voert dan de opdracht uit. 

Push ups met behulp van een stoel, bed of een ander wat hoger voorwerp

  1. Zet uw handen op de rand van het voorwerp, armen gestrekt en de rest van uw lichaam in één rechte lijn
  2. Zak door uw ellebogen en als u op 10 centimeter van het voorwerp bent, drukt u uzelf weer omhoog
  3. Dit is één herhaling.

Kijk hier voor opdruksteunen en meer informatie.