Maandelijks archief: april 2015

Vergelijking Runkeeper en Runtastic

Runkeeper

  • Gebruikt de GPS-ontvanger van uw smartphone, waardoor u meteen kunt beginnen met lopen als u de app opstart.
  • GPS werkt beter en nauwkeuriger dan bijvoorbeeld het 3G-signaal wat veel hardloop apps gebruiken.
  • Audio coach, die u gemotiveerd houdt tijdens het hardlopen.
  • U kunt uw training analyseren.
  • U kunt uw social media profiel aan de app toevoegen en uw resultaten delen op bijvoorbeeld Facebook.
  • U kunt uw eigen playlist samenstellen zodat u muziek heeft die u leuk vind, maar ook een connectie maken met uw Spotify account.

Runtastic

  • Werkt via de GPS-ontvanger van uw smartphone.
  • U kunt een route plannen.
  • U kunt uw eigen playlist samenstellen, of via Spotify muziek luisteren tijdens het lopen.
  • U heeft een eigen personal coach die u tijdens het lopen een speech geeft.
  • Veel mogelijkheden voor het delen van je prestaties.

Het zijn vrijwel dezelfde apps, ze worden voor hetzelfde doel gebruikt maar Runkeeper is wat meer uitgebreid als het gaat om uw resultaten. Zelf heb ik Runkeeper en Runtastic gebruikt, Runkeeper gebruik ik nogsteeds, deze app beviel mij persoonlijk het beste, maar dit is natuurlijk per persoon verschillend.

5 voordelen van een suspension trainer

In de sportschool zie je steeds vaker handvaten die vastzitten aan nylon banden. Veel mensen vragen zich af hoe je daar nou eigenlijk een goede full-body workout mee kunt doen.

Een groot voordeel van TRX-training is dat je erg veel verschillende oefeningen kunt doen, met slechts één trainingstool. Met deze tool kun je continu je lichaamspositie gaan veranderen en de zwaarte van de oefening kan zo worden veranderd. Je kunt hier altijd mee beginnen, ookal ben je beginnend sporter. Hieronder 5 voordelen van de suspension trainer:

Kortere trainingsduur

Doordat je maar één tool nodig hebt, ben je veel sneller klaar met je oefeningen. Je hoeft alleen maar je houding te veranderen en je kunt door naar de volgende oefening. Door deze suspension trainer te gebruiken train je meteen meer spieren dan met bijvoorbeeld een apparaat en activeer je dus veel meer spieren.

Bij elke oefening wordt je core getraind

Je core is meer dan alleen maar je buikspieren. De core bestaat uit je bekken, buik-, rug- en bostspieren. Door je core te trainen train je meteen je stabiliteit, je core zorgt er immers voor dat je stabiel bent. De balans en flexibiliteit zorgt er ook voor dat je lichaam flexibeler blijft. Al je bewegingen zijn verbonden met je core.

Sterke en stabiele core zorgt voor minder blessures

Dit geldt niet alleen voor je rug, maar voor je hele lichaam. In het dagelijkse leven maak je zoveel verschillende bewegingen, die je niet met apparaten kunt trainen, maar wel met een suspension trainer omdat dit natuurlijkere bewegingen zijn.

Werkt tegen overgewicht

Doordat je veel spieren gebruikt, verbrand je veel calorieën, maar niet alleen tijdens de training, ook de 48 uur na de training omdat je spieren zich dan aan het herstellen zijn.

Reduceert de effecten van zwaartekracht op je lichaam

De opgebouwde spiermassa zorgt voor een strakker lichaam, hierdoor heeft je lichaam veel minder last van de zwaartekracht. Dit is goed nieuws voor een ouder iemand.