Maandelijks archief: oktober 2014

Welke spieren gebruik je nou eigenlijk?

Welke fitness apparaten zijn  nou het effectiefst zijn om calorieën te verbranden. En welke spiergroep spreek je aan met een bepaald apparaat. Vandaag gaan wij dat uitzoeken voor U.

Welke spiergroepen train je met een crosstrainer: de crosstrainer wint het nog steeds aan populariteit. Dat is ook niet vreemd, want met een crosstrainer werk je aan conditieverbetering en spierontwikkeling. Met een crosstrainer train je voornamelijk je benen en billen, door de hand vaten train je ook je armen mee.

De loopband: Lopen is een natuurlijke bewegingsvorm en dus eigenlijk ook de meest eenvoudige manier om je conditie te verbeteren. Bij het lopen op een loopband train je voornamelijk je benen, billen en rug.

De roeitrainer: roeien is een intensieve sport waarbij alle belangrijke spiergroepen aan bod komen. met een roeitrainer is dat precies het zelfde. de spiergroepen die voornamelijk aangepakt worden zijn de buik,billen,benen,en armen.

Een hometrainer: fietsen is een ideale bewegingsvorm voor iedereen ongeacht leeftijd, gewicht of conditie. het is een veilige manier om je conditie op peil te brengen. met een fietstrainer train je voornamelijk je benen.

Uit onderzoek blijkt dat je van al deze apparaten je het meeste calorieën verbrand als je gaat joggen op de loopband zo rond de 10 km per uur. Dan zou je met een gemiddeld gewicht van 70 kg ongeveer 800 calorieën verbranden per uur!

Sporten is goed voor iedereen jong en oud. Je krijgt er weer energie van. Sporten kan nooit geen kwaad sterker nog, het is heel belangrijk om minstens een  half uur per dag in beweging te zijn.